החלפת חישוק

השמדתם את החישוק הישן במנרה? יש לכם חישוק חדש? צריכים מכאנאופן שידע להרכיב לכם אותו בצורה הטובה ביותר?

BIKESHOW היא הכתובת עבורכם! כאן תוכלו לקבל שירות התקנת חישוקים, והיעוץ הוא כמובן חינם. ניתן להזמין חישוק גם דרך שרון, ממיטב היצרנים המובילים.
הגלגל יבנה מחדש, סביב הנאבה הישנה (לאחר שתיבדק ותימצא תקינה), עם מתח שפיצים אחיד, איזון וחיזוק מחדש.

על חישוקים ועיגולים…

מלבד השלדה, ואורכם של בולמי הזעזועים,החישוק, והבחירה שלו מהווים למעשה את הצהרת הכוונות של הרוכב. האם הם חזקים ומסיביים? האם הם  דקים וקלילים? רוב הרוכבים המנוסים כבר יודעים מה מתאים להם. ואלו שלא?


אז ככה:
ככלל, ההמלצה היא להפחית במשקל היכן שאפשר, ובמיוחד בחלקים מסתובבים, אשר בזמן תנועה, מגדילים את משקלם והתנגדותם לגלגול. ככל שמתרחקים מנקודת הציר, יש להקפיד על משקל קל יותר. מכאן השאיפה היא לחישוק קל ככל האפשר (נקודת הגלגל הקיצונית ביחס לציר הסובב), אך יש לקחת בחשבון שמוצרים קלים הם גם פחות עמידים.
בשוק האופניים המתפתח,יש המון חברות שמיצרות חישוקים איכותיים, בשלל דגמים (וצבעים). בלי להכנס לשמות של חברות, ובכדי לא להתבלבל בסבך, אמליץ כאן על כמה כללי אצבע בבחירת החישוק הבא שלכם.

ככל שהחישוק כבד יותר, (יש בו יותר חומר ו..)הוא חזק יותר:
חישוקים במשקלים של 400-450 גרם יתאימו לרוכבי XC ושבילים.
חישוקים במשקלם של 500-600 גרם לחישוק מתאימים לשבילים ואולמאונטייין.
חישוקים של 600-750 גרם יתאימו למכורי האדרנלין והטרפת, רוכבי ה FR וה-DH.

(רוחבם של החישוק והצמיג עולים בהתאמה עם עליית משקל החישוק, בהתאם לשימוש המתוכנן ,לדוגמא : חישוק ברוחב 38 מ"מ מתאים לצמיג ברוחב 2.5 ועד-2.7).

ההמלצה, היא מתוך נסיון בהתאמת החישוק לרוכב .אולם, אם מדובר ברוכב כבד משקל או ברוכב קל מאוד, ניתן לרדת או לעלות בדרגת המשקל של החישוק, בכדי לחפות על הפער.
זכרו, למרות כל זאת, כל חישוק ניתן להשמדה, ולבסוף עייפות החומר מכריעה את החזקים שבחישוקים (גם אם נבנו ע"י טובי בוני- הגלגלים).

שיטות בנייה של חישוקים:
במפעל קיימות שתי שיטות לחיבור קצות החישוק (הוא מיוצר כפרופיל ארוך, ואז מעגלים ומחברים אותו).
שיטה אחת, היא שיטת הריתוך, שהיא יקרה יותר וחזקה יותר בנקודת החיבור.
והשיטה השנייה, היא חיבור עם מחבר אלומינים וניטים או לחיצה, שאף היא חזקה, אך לרוב זולה יותר ליצור, ומפחיתה את עלות החישוק.
מנסיון, נדיר שחישוק נפגע בנקודת חיבור בעלת מחבר ונפתח. אם בכל זאת הוא נפתח בנקודת החיבור, התנחמו בעובדה שפגיעה שכזו בנקודה אחרת היתה משביתה את החישוק בלאו-הכי.

בעת הבנייה, ניתן להבחין בהבדלי הגימור והדיוק של יצרן חישוקים אחד למשנהו. ההבדל הוא ברמת העגילות של החישוק וכמה הוא ישר כשהוא נוצר, בהתאם למחיר הסופי של החישוק, ושימושו (בגלל הקרבה לכביש ומהירויות גלגול גבוהות, חישוקי כביש נבנים בצורה הרבה יותר מדוייקת ). בבנייה טובה של גלגל עגול ומושלם, מתח השפיצים אמור להיות זהה, וזה רבותי, מאריך את חיי הגלגל ותורם לעמידותו למכות וזעזועים.
חישוקים פחות מדוייקים, או משומשים יכריחו את בונה הגלגלים ליצור מתח לא אחיד בשפיצים (על מנת לאזן את הגלגל), וזה מקצר את חיי החישוק והשפיצים.

עיניות המתכת:
כל חישוק טוב, מגיע עם עיניות מתכת מחוררות שמסומררות בתוך כל חור. עיניות אלה מפחיתות את הלחץ הקבוע שמתח השפיצים מייצר בנקודה הזאת, ואף מקלות על סיבוב הניפל, ובניית המתח של הגלגל בזמן הבנייה שלו. שיטת היצרנים להפחתת משקל היא ע"י ויתור על העיניות, ולבסוף זה בא על חשבון חוזק באיזור החור (אלא אם היצרן הגדיל מעט את עובי הדופן של החישוק בנקודה זו). כמו כן, ללא עיניות, יש צורך בסיכוך יתר של הניפל בזמן בניית הגלגל ויצירת המתח הסופי שלו. זאת מפני שסיבוב הניפל על האלומיניום (ולא על העינית שעשויה פלדת אל -חלד) מייצר חיכוך הגבוה פי שלושה מהחישוק בעל עינית המתכת. מצד שני, תכונה זו , שומרת על מתח שפיצים טוב יותר מפני שקשה יותר לניפל להשתחרר ולאבד מתח.
רוב רובם של חישוקי הכביש וחלק מחישוקי השטח מגיעים ללא עיניות המתכת. בסופו של דבר, חישוק מסיים את חייו כאשר נוצרים סדקים קטנים סביב החורים (אם עיניות או בלי-זה לא משנה), ואז כבר אי אפשר למתוח את החישוק, ויש להחליפו. (מומלץ לבדוק מדי פעם אם ישנם סדקים קטנים שכאלה).

לפני רכישת החישוק, מומלץ וניתן לקבל יעוץ לגבי התאמת החישוק לרוכב, למשקלו ולאופי השימוש הצפוי לו.
נא ליצור קשר דרך הדוא"ל או פשוט להתקשר.

לבניית גלגל בהתאמה אישית לחץ כאן עכשיו!
להחלפת נאבה ובניית הגלגל מחדש לחץ כאן עכשיו!
להחלפת שפיצים ובניית הגלגל מחדש לחץ כאן עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>