החלפת נאבה

הנאבה (או טבור הגלגל אם תרצו),  מסתובבת אלפי פעמים בכל רכיבה. בלאי במיסבים מתרחש באופן טבעי לאחר אלפי קילומטרים. רכיבה עם צירי גלגל בלויים ושחוקים מקשה מאוד על הרכיבה, ואף אינה בטיחותית . בגלגל האחורי, מנגנון הפריילוף, שעליו יושבים גלגלי השיניים, נשחק אף הוא. לרוב, כשל במנגנון זה יוביל להפסקת הרכיבה ולמפח נפש.לעיתים ביצוע שיפוץ  כללי  של הנאבה אינו אפשרי או משתלם, ובמקרה הזה, ניתן להחליף את הנאבה בקלות ע"י פירוק כל השפיצים מהגלגל, ובנייה של החישוק מחדש סביב נאבה חדשה.

רוב האופניים מיצור סדרתי, הנקנים בחנויות האופניים המובחרות, מסופקים עם הזן הנחות יותר של מערכות הגלגל. מדובר על נאבות בעלי מערכות מיסב פתוחות. ברוב המקרים לא ניתן לתקן או לשפץ מערכות אלה. (אין מלאי חלקי חילוף למשל). מערכות אלו אף סובלות מחופשים והשתחררות של האומים המהדקים את המיסבים לגוף הנאבה.
ובכן, מה ניתן לעשות במקרה תקלה? האם להחליף לגלגל חדש או לבנות את החישוק הישן סביב נאבה חדשה?
אז כנראה שהתשובה היא שבכדי להשיג איכות טובה יותר, קנייה של גלגל זהה לזה שהתקלקל לא תהווה חלופה הולמת. זאת מפני שהנאבה המותקנת בו היא מאותה איכות, ותחזיק  מעמד זמן דומה לזו שכבר התקלקלה.

הפיתרון: גלגל שהנאבה שלו היא נאבה בעלת מיסבים תעשיתיים סגורים. מיסבים אלה גם מתגלגלים מהר יותר, גם אטומים יותר לחול ואבק, וגם ניתנים להחלפה בקלות רבה יותר. ולכן שווה לבדוק אם החישוק עדיין טוב, ניתן לבנות ממנו גלגל משודרג , לשימוש ארוך טווח. אולם, במידה והחישוק פגום, עדיין, לא מומלץ לקנות גלגלים עם מיסבי גלגל פתוחים. ומה מומלץ? למה לשדרג?שדרגו ל- NOVATEC.

NOVATEC,שהיא אחת החברות הידועות והמובילות ביצור מערכות גלגל מתקדמות , מיובאת ע"י חברת מוטואופן ,יבואני KHS INTENSE ו IBIS. מוצרי החברה נמצאים על מדפי החברה בימים אלה, עם שלל סוגים וגדלים בהתאם לצורכי הלקוח ואופניו. את צירי הגלגלים של NOVATEC ניתן למצוא כציוד מקורי (OEM) על המון זוגות אופניים ברמות שונות אצל רוב היצרנים, אך עם הלוגואים שלהם. (לדוגמא, גלגלי ספשלייזד באים ברמות הגבוהות עם נאבות של NOVATEC , וכמו כן בונטרייגר, IBIS, DA-BOMB ועוד ועוד).את מוצרי החברה ניתן למצוא בכל הגדלים, 9 ,10, 12 מ"מ: גם לפרי רייד, סינגל ספיד, XC ואולמאונטיין.
את הנאבות של NOVATEC, ניתן לתקן ולשפץ בקלות בעת הצורך. פשטותם, ואמינותם מאפשרים גם לפחות מנוסים שבכם לפתוח ולטפל בהם לבד, בבית ובקלות רבה. אין צורך בכלים מיוחדים, או בתעודת הסמכה של נאס"א. המיסבים ניתנים להחלפה בקלות רבה, והם סטנדרטיים ונמצאים בכל חנות מיסבים רגילה. ניתן לשפץ ולטפל לבד במנגנון הפריילוף, ולא צריך להחליף את כל הנאבה בכדי להמשיך לרכוב! כמו כן, בניגוד למערכות המיסב הפתוחות, אין שחיקה לגוף הנאבה עצמה, וחידוש המיסבים ירענן את כל הנאבה, כאילו זה עתה נקנתה.

ומהו היתרון הגדול של NOVATEC?
הערך הגבוה של המוצר (חצי מחיר מ- HOPE) , בשילוב עם האיכות הגבוהה של המיסבים ומנגנון הראצ'ט מקנים לנאבות של NOVATEC יתרון עצום בהשוואה למתחרים האחרים בשוק.

ומה עם המשקל של הנאבה?

ובכן, ל NOVATEC יש שלל דגמים של נאבות במשקלים וחוזק משתנים. המשקל נע מ100 גרם (!) לנאבה קדמית של אופני כביש ועד ל260 גרם לנאבה של אופני הרים.
בחלק האחורי, משקל הנאבה יכול לנוע מ260 -450 גרם, תלוי בשימוש. הנאבה המומלצת ביותר (תמונה להמחשה) שוקלת 260 גרם, והיא מתאימה לרכיבת XC- ועד ל -אולמאונטיין. הנאבות הכבדות יותר יתאימו לדאונהיל ו FR.

ועכשיו ,לרגל הפתיחה, הנחה (לכל מי שבונה גלגל ב- BIKESHOW) ברכישת נאבה של נובטק. פרטים אצל שרון.

עוברים למזלג עם ציר 20 מ"מ? התקלקלה לכם הנאבה האחורית? לNOVATEC יש את הנאבה המתאימה לכם, בהתאם לסוג הרכיבה שלכם , למשקלכם וכו'. לבירורים ניתן לקבל יעוץ חינם דרך המייל.
כמו כן, ניתנת האפשרות לקנות כל נאבה באופן עצמאי, מכל חברה שהיא ו- BIKESHOW ידאגו לכל עניין הבנייה.

לבניית גלגל בהתאמה אישית לחץ כאן עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>