סט גלגלים מוכן או בנייה בהזמנה?

אז עכשיו נדון בשאלת השאלות. מה עדיף לקנות? סט גלגלים מוכן, או סט גלגלים מותאם אישית?
ראשית דבר מספר מונחים שיעזרו לכם להבין את המאמר בצורה נכונה:

בנייה סדנדרטית:
בניית גלגל סביב נאבה בעלת כמות שפיצים של 32 או 36 שפיצים (אופני הרים). כמו כן יש התאמה טובה לרוב החישוקים הנמכרים בשוק.
בנייה מיוחדת-לא סטנדרטית:
לרוב, מדובר בסט גלגלים מיצרן מסויים, שמייצר את הרכיבים לבד. מספר השפיצים נמוך יותר מהסטנדרט, כדי לחסוך אי אילו גרמים (עשרות גרמים במקרה הטוב). השפיצים, החישוק, והנאבה מיוחדים ליצרן.

סט גלגלים מוכן
בשוק האופניים המתפתח, מגוון היצרנים וההיצע הרחב מאפשרים לנו לבצע את הבחירות שלנו בקניית האופניים, והאביזרים הנלווים להם. כפי שכבר ידוע, אחד השדרוגים החשובים ביותר לאופניים הוא שדרוג הגלגלים. האפשרות לרכישת גלגלים איכותיים זמינה מתמיד היות וניתן להחליט ולרכוש סט גלגלים מוכן מן המדף. כל יצרן מנסה להמציא את הגלגל מחדש, ומייצר את הגלגלים לפי ראות עיניו, לפי השקפתו וכמו כן ע"י שיקולים שיווקיים וכלכליים.
לכל אחד מהיצרנים יש כמה דגמים של סטים שכאלה, וככל שעולים ברמת המוצר כך יורד משקלו (אם מדובר בגלגלים לXC או לרכיבת כביש) או עולה חוזקו (אם מדובר בסט גלגלים לFR).
אין להתווכח עם הנוחות שבבחירה בגלגלים מוכנים. המחיר מונח לפנינו, יש נתוני משקל, ויש גם כתובת אחת לקניה. לרוב המדובר במוצרים מרמה גבוהה, ורמת תכנון ויצור גבוהים. אולם, גלגלים אלו נבנים עם חלקים יעודיים, כגון שפיצים מיוחדים, חישוק יחודי ונאבה(על כל חלקיה) מיוחדת. מה שמצריך זמינות חלקי חילוף ותלות של הלקוח בזמינות זו.
מה שלא נלקח לעיתים בחשבון זה העובדה שסט גלגלים, לא משנה כמה יקר עלה  וכמה טוב נבנה, יסבול מכשל כזה או אחר בשלב מסויים בחייו.דעו, כי זמינות החלקים בהרבה מן המקרים, מועטה. כיצד?
לעתים הגלגלים מוזמנים מחו"ל, ואין להם נציג עם חלקי חילוף בארץ. לעיתים הגלגלים מתיישנים והיצרן מפסיק לייצר את חלקי החילוף. ולפעמים ,ישנו מחסור זמני בחלק זה או אחר על מדפי היבואן בארץ.
גלגלים אלה אף מאופיינים לרוב בשיטת בנייה לא סטנדרטית, לרוב עם מספר שפיצים קטן מהרגיל (לדוגמא: הסטנדרט הוא 32 שפיצים, וכל מספר נמוך יותר הוא לא סטנדרטי).
ישנם גלגלים (בלי לנקוב בשמות יצרניהם) שסובלים ממחלות כרוניות של אמינות (לדוגמא בנאבה האחורית), אשר מצריכים החלפה או תיקון של רכיב כזה או אחר. לרוב, לא ניתן להתקין בסט גלגלים שכזה נאבה או שפיץ או חישוק אחרים או משופרים. משיקולי רווח כלכלי,היצרן מייצר את הגלגל כך שלא יהיה ניתן להרכיב עליו אף רכיב מיצרן אחר.
לכן, אם הרוכב מעוניין לשמור את הגלגלים , ולשנות למשל רק נאבה קדמית כי הוא החליף מזלג לבעל ציר רחב, או נניח , עבר לסגנון רכיבה אגרסיבי יותר, (וכתוצאה מכך שבר חישוק אחורי ורוצה לבנות את הגלגל מחדש סביב חישוק  חזק ורחב יותר), זה בלתי אפשרי, ולצערי אותו אדם צריך לקנות סט גלגלים חדש.

הפיתרון: להשקיע קצת יותר זמן (לא כסף) ולבנות סט גלגלים בהזמנה אישית.
סט גלגלים מותאם אישית-היתרונות
בעולם שבו אנו שולטים בבחירות שלנו ובהחלטות החשובות ביותר , כך גם בבניית גלגלים אישית אפשר לשלוט בכל הפרמטרים החשובים לרוכב (משקל , תקציב, אופי השימוש הצפוי וטעם אישי).
בבניית גלגלים עם מספר שפיצים סטנדרטי,ניתן להחליט לבד על רוחב החישוק. ניתן לתכנן בניית גלגל סביב נאבה קדמית שיכולה לקבל את כל סוגי הצירים הקיימים בשוק המזלגות הקדמיים (נאבה עם מתאמים). ניתן להחליט על חישוק כבד בהתחלה, עד שלומדים לקפוץ נכון, ואז לעבור לחישוק קל יותר ולהשאר עם אותן נאבות. בא לכם על צבעים משוגעים בחישוקים? כל האופציות פתוחות.
נשבר לכם שפיץ? לא צריך להפוך את העולם בשביל למצוא אותו. התקלקלה הנאבה? עוברים לשלדה חדשה עם ציר רחב יותר מאחור ?לא נורא, אפשר לקנות אחת אחרת- כמות שפיצים סטנדרטית של 32 שפיצים מאפשרת יד חופשית בבחירת הנאבה הבאה שלכם. בבנייה סטנדרתית לא מוגבלים בכלום!
נשבר לכם החישוק ובא לכם לשנות לחישוק רחב יותר? לא צריך לוותר על הנאבות, ניתן לפרק את הכל ולבנות מחדש בלי לבזבז כסף מיותר!

ניתן לקבל יעוץ חינמי במייל של BIKESHOW בכל עיניין ודבר הקשור בטכנאות אופניים ובניית גלגלים.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>