פרוייקט CX MK1

כנראה שהסיבה העיקרית שבעטייה החלטתי על ביצוע הפרוייקט היא אופי הרכיבות שלי, שהשתנה לאחרונה עקב פציעת הכתף שעברתי. לאחר השיקום, ובתור אמצעי לחזור לכושר הדרוש למופעי הטריאל שאני עושה, החלטתי לחזור פעם בשבוע מהעבודה עם אופניים. זה לא סוד שאחרי שנפצעים קשה משהו משתנה ברמה המנטאלית(בכל זאת שני ניתוחים בכתף עם קיבוע פלטינה למספר חודשים). לכן, בכדי לבנות את הכושר שאבד בהדרגה, ולאט , זה היה הפיתרון הטוב ביותר עבורי.
מיד כשחזרתי לעבוד במקום עבודתי בנתניה (מוטואופן) צדה את עיניי שילדה נחמדה ומשומשת של RIKULAU. צנרת הכרומולי המשובחת של ריינולדס מדגם 853 היוו בסיס מצויין לאופניים שבניתי, עם מזלג קדמי של פוקס 130 מ"מ. (אני חולה על כרומולי).

בהתחלה רציתי לחוות את חווית הסינגל ספיד, אך עד מהרה התקנתי באופניים מערכת מהלכים, כי פשוטו הי חסר לי המהירות שרציתי.
המרחק בין העבודה שלי לבית בדרום תל אביב, הוא כ- 33 קילומטרים. מכיוון שנסיעה בכביש לא באה בחשבון, החלטתי על מסלול שרחוק כמה שיותר מכבישים מהירים.
המסלול יוצא מהעבודה בפולג, חולף על פני איקאה (ז"ל), ומתחבר לתחנת הרכבת שבבית יהושוע. משם הרכיבה היא בשטח, דרומה לאורך פסי הרכבת, ועד לכפר שמריהו. שם אני נאלץ לחתוך מערבה להרצליה ואז לכיוון תל-ברוך ותל-אביב.
בעקבות הפציעה, ועקב העובדה שנרגעתי עם רכיבות ה FREE-RIDE, החלטתי לפזול לעוד סגנונות רכיבה. מעולם לא ניסיתי לרכוב עם אופני כביש. לכן טבעי היה שאולי אנסה משהו שכזה. אך התאונות עם ההרוגים השפיעו עלי להמשיך ולהתמיד ברכיבה במסלול הקבוע שעובר בשטח פסי הרכבת. חשבתי על אופני CYCLE-CROSS שזה מן הכלאה של אופני שטח עם אופני כביש.

דמיונות של אשתי שולחת אותי לגור בשדרות רוטשילד עם כל ששת זוגות האופניים שלי קשורים לעץ מנעו את הקנייה. מה גם שמשום מה רכיבה עם גלגלי 700 דקיקים וכידון כביש בשטח לא עשו לי את זה.
ואז נזכרתי ביצור המוזר שיובל שוסטר (מכונאי בחסד עליון, וחבר טוב) בנה פעם.
הוא לקח שלדה דומה של SCAPIN, והצליח לדחוף במקום גלגלי ה-26" זוג גלגלי 700 של אופני כביש. באופניים עם מעצורי דיסק אין בעייה של מיקום המעצורים, ולכן הגלגלים שבנה נבנו סביב נאבות של אופני הרים, עם מעצורי דיסק.
וזה מה שעשיתי. לצורך הניסוי רכשתי זוג חישוקים טייואנים כפולי קיר ועלומי שם (FERRA), וזוג נאבות של חברת נובה-טק עם מיסבים אטומים. השפיצים  (32) הם של WHEEL-SMITH, בשזירה קלאסית :קרוס-3, והצמיגים הם צמיגי הסייקל-קרוס של מקסיס מדגם לוקאסט ברוחב 700 על 35.לצורך התאמת התחושה לגלגלים, הכידון הוחלף לישר. הנה התמונה לאחר השינוי, ובטבילת האש הראשונה במסלול:

מסקר שעשיתי, ומספר ניסויים מקדימים עולה שניתן להסב כל שלדת 26 בעלת מעצורי דיסק לחיה שכזאת. רכיבות סטייל פארק הירקון בשילוב עם דרכי עפר קלות
הן המקום האידאלי לאופניים שכאלה. בגזרת בולמי הזעזועים מצאתי שרק מזלגות פוקס מקבלים את הגלגל הגדול בגלל הקשת הגבוהה. בתמונה הבאה ניתן לראות את המרווח היטב.

רשמים מהרכיבה הראשונה:
אז ברור שהנוחות בשטח זה לא כמו אופני הרים רגילים. הרכיבה במסלול עד הבית החלה בהרגשה שאופנים עם גלגלי-הרים רגילים נוסעים טוב יותר.אך, הניסוי הראשוני היה עם לחץ גבוה: כ-80 PSI. בפעם הבאה ארכב עם 50 PSI (זה המינימום הכתוב על הצמיג).
הנסיעה בכביש היתה חלומית. האופניים מאיצים מהר. הבלמים החלטיים ואין את התחושה השברירית של אופני-כביש. מה גם שתמיד אפשר לרכוב על המדרכות.
המראה של האופניים מדהים, ויחודי.
למי שמחפש שילוב של גלגלי כביש ולא בא לו להחליף לצמיגים אחרים כל פעם זה פיתרון מומלץ ביותר. פשוט קונים עוד זוג רוטורים, וקסטה ומחליפים לפני הנסיעה לזוג הגלגלים המתאים.
בקרוב אנסה להרכיב את הגלגלים על אופני השטח כפולי השיכוך שלי (UNIVEGA) וארכב גם איתם. עדכונים בקרוב…

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>