נאבה אחורית 12 מ"מ

לאחרונה, יותר ויותר חברות אופניים מציידות את אופנייהן בצירי גלגל מוגדלים. ואכן, צירי ה9 מ"מ הולכים ונעלמים בהדרגה מנוף אופני ההרים. מהם היתרונות של צירי הגלגל מהדור החדש? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם..

כל כמה שנים אנו עדים לאבולוצייה הטכנולוגית של אופני ההרים. זה התחיל במהפכת בולמי הזעזועים, המשיך בפיתוחם של מערכות בלמי הדיסק, והיום שלדות הקרבון האופנתיות מקשטות את מרבית הקטלוגים של יצרני האופניים.
עקב ההתפתחות המואצת בדרישות של רוכבי האופניים מאופניהם, ויצורן של שלדות AM ושבילים קלי משקל, חלה דרישה טבעית לשפר ולשכלל את קשיחות המתלה האחורי של אופני השיכוך המלא בקטגורייה זו. תלונות חוזרות ונשנות של רוכבי אופניים בדבר גמישות יתר של חלקה האחורי של השלדה, גרמו ליצרני האופניים ליישם את טכנולוגיית ציר ה -12 מ"מ בזנב השלדה. טכנולוגייה זו הושאלה מדגמי הדאונהיל והפרירייד, אך בעזרת תכנון מחודש, תוכננה להיות קלת משקל, ועמידה מאוד.
כשהתחילו לייצר את השלדות עם השיכוך המלא,  בעל המתלה האחורי הנפרד, המכשול העיקרי היה ביצור שלדה קלה ועם זאת קשיחה מספיק. קשיחות השלדה לעומסי פיתול מבטיחה העברת כח טובה יותר לחלק האחורי. מכיוון שבצד אחד יש מעביר הילוכים קדמי ומערכת הינעה שלמה, תמיד יש אי שיוויון בכוחות פיתול אלה. כמו כן, בגלל אילוצים טכניים, המשולש האחורי הוא תמיד א-סימטרי בתכנונו.
לכן, היום במרבית השלדות החדשות, ברמה הגבוהה, ניתן למצוא חלק אחורי המותאם אך ורק לסטנדרט זה. בסיס הרעיון הוא לאחד את הכוחות המופעלים על המתלה האחורי. מצד אחד כוחות הבלימה שמייצר בלם הדיסק, ומצד שני הפידול שמייצר עומס רב ופיתול ניכר על השלדה. מלבד תוספת הקשיחות, והעברת הכח היעילה יותר, צירי 12 מ"מ יוצרים סגירה חזקה יותר של הגלגל האחורי, מה שמקנה בטיחות נוספת לרוכב.
תכנון נכון של המתלה יאריך את חיי השלדה הקדמית, מכיוון שיש איחוד של כוחות שבאופן רגיל מייצרות עומס רב על ריתוכי השלדה הקדמית ועל תושבות המיסב שלה. אכן, בשלדות אלו יש העברת כח מדהימה, ועקיבה טובה יותר של הגלגל האחורי בסיבובים מהירים בירידה. כאמור, זהו הסטנדרט החדש, וכל השאר זה הסטוריה.

ציר 12 מ"מ לאופניים.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>